středa 20. července 2011

Jak vytvořit WIFI síť přes PC/NTB

Nejvíc promrhané peníze za koupi Androida jsou ty, které zaplatí majitel bez jediného přístupuku k internet. Normální uživatelé to řeší "výhodnými" balíčky od operátorů, ale stále existuje mnoho majitelů, co trpí neustálou potřebou připojovat se, když není kam.

Přitom vytvořit domácí wifi síť je naprosto primitivní záležitost a dokáže to každý, když má k dispozici potřebný hardware. Pokud máte NTB novějšího data (maximálně pár let zastaralý) tak je problém vyřešen. Pokud máte pouze klasický PC můžete hned chybějící HW vynahradit Wi-Fi klíčem, který se připojuje přes USB a průměrná cena se pohybuje kolem 300 Kč. Poté už jen stačí sehnat program a založit síť.

Program Connectify
nejspíš nejpoužívanější a nejznámější program tohoto typu


Návod:
  1. Stáhneme a nainstalujeme
  2. Spustíme Connectify a Průvodce nastavením "Easy Setup Wizard"
  3. Vybereme, které zařízení má sloužit jako vysíláč signálu (pokud jich je víc)
  4. Zadáme jméno sítě "Network name" (SSID) - např. Domácí síť
  5. Nastavíme heslo - minimálně 8 znaků, nejlépe více a kombinovat čísla/písmena/velká písmena
  6. Nastavíme, z kterého připojení se má čerpat internet
  7. Zvolíme "Start Hotspot..." a po dokončení průvodce program začne startovat síť, což bude dělat při každém spuštění počítače

Download:
Connectify.me - Hlavní strana


Program Virtual Router

Rychlý návod:
  1. SSID - Název vytvořené sítě
  2. Password - heslo sítě
  3. Shared Connection - síť, ke které se připojená wifi zařízení připojí
  4. Nakonec spustíte kliknutím na Start Virtual Router 



Download:
Virtualrouter.codeplex.com - Download


Příklady Wi-Fi USB klíčů:
Alza.cz - TENDA W311U
Alza.cz - ASUS USB-N13
Datart.cz - NETGEAR WIFI N150
Datart.cz - D-Link DWA-125

14 komentářů:

  1. chtěl bych se zeptat, kde najdu to "Easy Setup Wizard" předem děkuji :-) :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Možná se to s novou verzí změnilo. Každopádně tlačítko na tzv Průvodce bylo vyčnívající a nedalo se přehlédnout, každopádně sít se dá nastavit i normální cestou.

    OdpovědětVymazat
  3. mně to vůbec nejde nastavit, tedy mám na mysli režim AP, adhoc jde v pohodě .. Nebyla by nějaká rada? Jsem na tom teď docela závislý.

    Předem moc děkuji za odpověď, také děkuji za minulou odpověď. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Počkat, a nemáš náhodou winXP? Nastavení je totiž vážně primitivní, ale vytvářet AP umí jen visty/7čky mám za to. Ale i Adhoc by měl pro spojení pc <> pc stačit, spojení mobil <> pc funguje tak nějak jinaj, ale např. u nových verzí Androidu (2.2 možná vyšší) by to jet mohlo.

    OdpovědětVymazat
  5. Mám w7 a android 2.3.3 Do nastavení zadám jméno, heslo - dám vytvořit a a vrežimu AP mi to napíše, že se nevytvořila. ADhoc se vytvoří, ale telfon to nenajde :-(

    OdpovědětVymazat
  6. Předpokládám, že ovladače k wifi kartě/usb zařízení máš nainstalované. JInak mě nenapadá nic, co by mohlo bránit vytvoření AP - zkus ještě použít virtual router.

    OdpovědětVymazat
  7. Vše mám nainstalované, problém je, že ani "virtual router" neběží - je to pro mě záhada .. Zkouším to neustále dokola, ale zkrátka bez výsledku :-(

    OdpovědětVymazat
  8. -- abych situaci popsal doslova: Mám USB wi - fi modem BElkin, signál přijímám z wifi routeru. A přes soft Connectify chci sladit připojení k internetu na telefon -> který pokud vím zařídí počítač.

    Pokud máš čas a neobtěžuji - pošlu screen co mi to vyjede po neúspěšném připojení. Děkuji!!!

    OdpovědětVymazat
  9. http://imageshack.us/photo/my-images/14/connectifyp.png/

    OdpovědětVymazat
  10. Koukám, že co jsem connectify měl naposled tak se hodně změnilo. Podle té chyby je to očividně chyba win, které nedokážou něco takového vytvořit. Zkoušel si přejít na ten odkaz?
    JInak pokud máš doma wifi router, proč nepoužíváš ten jako připojení mobilu k internetu?

    OdpovědětVymazat
  11. Je to připojené ze vzdálenějšího routeru, tel. nemá tak výkonnou wi-fi, aby to přelouskal, takže jsem myslel, že by to connectify vyřešil

    OdpovědětVymazat
  12. a na odkaz jsem kliknout nezkusil, zkusím to nyní )) děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
  13. funguje některý z těch programů na wXP, už sem jich vyzkoušel mraky a nic. díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. XP jsou dost omezené, takže je velká šance, že ani jeden z nich nebude fungovat (vůbec nebo bez chyby), ale více říct nemohu, protože XP nemám několik let.
      - Sodan Tok

      Vymazat